Sound synthesis and treatment
Projets
-
Project
RAVE
RAVE is an audio processing/generativity based on deep learning. RAVE (Realtime Audio Variational autoEncoder) is a learning framework for generating…
-
Project
SKataRT
SKataRT is a MaxforLive sound sketching plug-in that combines the concatenative synthesis techniques of CataRT with sound and gesture control. Vario…
-
Project
CataRT Standalone
An innovative approach to sound synthesis based on multi-criteria representations of sound sample databases.
-
Project
Pm2
Sound analysis synthesis based on the sinusoidal signal model.
Articles
-
Article
Tutoriel Modalys n°5 : Forcing The Membrane
Cinquième partie de ma série de tutoriels sur l'utilisation de Modalys et de ses bibliothèques dans Modalisp, OpenMusic et Max.
-
Article
Tutoriel Modalys n°6 : I Felt the Sapphire
Sixième partie de ma série de tutoriels sur l'utilisation de Modalys et de ses bibliothèques dans Modalisp, OpenMusic et Max.
-
Article
Tutoriel Modalys n°2 : Bowing Spiderman
Deuxième partie de ma série de tutoriels sur l'utilisation de Modalys et de ses bibliothèques dans Modalisp, OpenMusic et Max.
-
Article
Music for Headphones - Marco BIDIN, Fernando Maglia
Presented during the IRCAM Forum Workshops 2023 in Paris.
-
Article
Tutoriel Modalys n°3 : The Confused Flatulence Tube
Troisième partie de ma série de tutoriels sur l'utilisation de Modalys et de ses bibliothèques dans Modalisp, OpenMusic et Max.
-
Article
Tutoriel Modalys n°7 : Diamonds Bow Forever
Septième partie de ma série de tutoriels sur l'utilisation de Modalys et de ses bibliothèques dans Modalisp, OpenMusic et Max.
-
Article
Tutoriel Modalys n°4 : The Reed of Distress
Quatrième partie de ma série de tutoriels sur l'utilisation de Modalys et de ses bibliothèques dans Modalisp, OpenMusic et Max.
Collections
-
Collection
Design et traitement sonores
Outils pour l'analyse, la transformation, la segmentation et la synthèse du son. Du traitement au design sonore
-
Collection
SKataRT
SKataRT is a MaxforLive device/instrument which brings together concatenative synthesis techniques from CataRT and synthesis techniques by mosaicing.…